Waar boek ik wat, wat kost het, beschikbaarheid en ervaringen

Moderator: FORUMBEHEERDER

#113995 door Noko
21 mei 2018, 22:12
Volgende week vertrekken mijn man en ik voor een 3 weekse backpack vakantie naar Cuba.
We vliegen op Havana en via Holquin terug.
De eerste twee Casa’s particularis in Havana en Vinales heb ik geboekt.
Mijn vraag is of het nodig is om de andere casa’s op voorhand te boeken?
Tot nu heb ik deze route uitgestippeld
3 nachten Havana
3 nachten Vinales
2 Cienfuegos
3 Trinidad
1 Camagüey
1 Bayamo
2 Santiago de Cuba
2 Baracoa
4 nachten aan strand in Holquin regio.
Mijn vraag is:
Is dit reisschema in tijd goed te doen en
Wat is een goede locatie aan het strand om de vakantie af te sluiten?
Alvast bedankt voor de tips
#113996 door Mari
21 mei 2018, 22:49
Ik zou Cienfuegos overslaan en een nachtje minder in Trinidad doen. Je zou nog een nachtje Playa Larga kunnen doen (mooi strand, kan er goed snorkelen en duiken) en sowieso een nacht meer in Santiago. Ik zou of in Bayamo (als je de Sierra Maestra wil bezoeken) of in Camagüey een nacht extra doen. Deze afstanden zijn namelijk verder dan je denkt vanwege het gebrek aan snelweg...... Ik zou in Baracoa ook een nachtje extra doen (als je van natuur houdt) en een nacht minder in Holguín aan het strand.

Ik zou van te voren niet meer casa's boeken (dan leg je jezelf zo vast...). Een casa is altijd wel te regelen (ook vaak via de casa waar je verblijft). Als het even kan raad ik je wel aan met een colectivo te reizen (een gedeelde taxi). Scheelt qua geld vaak niet zoveel met de Viazul en deze haalt je op bij de casa en zet je weer af bij de volgende casa en het is nog een stuk sneller ook.
#113997 door Noko
21 mei 2018, 23:44
Mari, bedankt voor jouw snelle uitgebreide response.
Ik ga mijn schema zeker aanpassen want we houden er ook van om te gaan wandelen en snorkelen.
Ook de tip voor de taxi colectivo neem ik mee. Kan je deze taxi's ook voor een dagtrip boeken?
#113999 door Mari
23 mei 2018, 11:07
Je kan altijd taxi's voor een dagtrip boeken, dat kun je via je casa regelen. Als je van wandelen houdt kan ik je in Baracoa sowieso Parque Nacional Alejandro de Humboldt en El Yunque aanraden.