Waar boek ik wat, wat kost het, beschikbaarheid en ervaringen

Moderator: FORUMBEHEERDER

#103289 door HijodelMundo
18 apr 2013, 16:13
En ook al zou hij een winstoogmerk hebben, wat is daar mis mee?

Je levert een dienst en daar verdien je wat aan. Ik verkoop Hotels, huurautos programmas e.d. in Cuba. Daar kan mijn dochter van eten (oh sentiment... ik eet er ook van hoor!)

Ik krab jou rug, jij krabt mijn rug... Al dat gedoe over geld verdienen en hoe vies dat wel niet... :roll:

Jogo als je voor de lol doet, mijn zegen heb je. Als je het voor het geld doet heb je mijn zegen ook!

Hijo

#103295 door Pieterklu
18 apr 2013, 21:55
Er is inderdaad niets mis met betalen voor een goede service of dienst. Maar het gratis aanbieden van deze service, die Cubanen verder helpt, vind ik nog net iets genereuzer.

#103305 door Jogo
19 apr 2013, 16:06
Leuk deze discussie. Zo komt mijn website nog eens onder de aandacht :wink: Kijk ik zou er graag geld mee willen verdienen en er als en soort agent tussen gaan zitten. Maar als ik € 5,- op prijs van een casa leg en bij een booking moet ik het geld overmaken naar de casa eigenaar dan zegt de ABNAMRO dat is dan € 13,- voor een internationale transactie. Dus dan moet er geld bij. :? En daar komt bij dat als ik straks een paar honderd casa's op mijn site heb staan de reserveringen onbeheersbaar zouden wordn voor mij in mijn eentje. Dus vandaar de reclame banners erop zodat ik toch een paar centen voor de moeite binnenkrijg.

Fijn weekend.

Jos

#103309 door Pieterklu
19 apr 2013, 22:11
Ik zie het al Jos, mooi handeltje, tenminste als het niet de spuigaten uitloopt. Veel succes.

Groetjes,
#104001 door Francin Dolman
18 jun 2013, 07:39
José y Ana Wilson
Calle 16 # 2
e/ Linea y Calzada
Apto 302, 3er piso
Vedado – La Habana
Tel. 00537 8300203
e-mail: casa_malecon@yahoo.es

35cuc per nacht.
Schitterend appartement van ruim 70m2, grote living (met grote ventilator), keuken, slaapkamer met airco en kleine ventilator en erg veel kasten, badkamer, balkon van 7 meter met uitzicht op de Malecón. Op derde verdieping, lift, twee toegangshekken met dubbele sloten, dus veilig! De eigenaars wonen ernaast, er is een tussendeur in de living die nooit gebruikt wordt, en een in de keuken waardoor de vrouw des huizes door een kiertje kan kijken of je bordje met NO ESTOY A CASA of ESTOY A CASA te zien is. In het eerste geval kan ze naar binnen om het bed te verschonen enz.
Er is een CD-speler die wel eens hapert, je kunt gebruik maken van de telefoon na overleg, de TV heb ik nooit aan gehad dus dat weet ik niet. In de keuken is een generator die aanslaat als je warm water gaat gebruiken en daartoe een knop omzet, maar hij slaat ook aan als de eigenaar dat aan zijn kant doet, en het is nogal een hoog, gierend geluid waar ik in het begin van schrok.
De ligging is heel gunstig, want op de hoek van Linea kun je een Colectivo aanhouden, die je voor 10 pesos (’s nachts 20 pesos) ofwel naar de stad ofwel naar Miramar brengt. Kleine supermarket in Calle 12 en een grotere in het Centro Comercial een stukje verderop langs de Malecón.

PS: de keuken is volledig uitgerust, gasstel, grote koelkast met vriesvak, servies/pannen wat ongeregeld, maar is er wel in voldoende mate.
#105599 door Williebet07
05 nov 2013, 21:26
Provincie
Pinar Del Rio

Stad (en eventueel wijk)
Pinar del Rio

Adres
Calle Gerardo Medina 131
Entre J. Gualberto Gomez Y Adela Azcuy

Telefoon
(048)756357 (vast)
53591077 (mobiel)

Email
-

Eigenaar
Sr. Luis Enrique Torres Alfonso

Bezoekers
3 vrienden

Datum laatste bezoek:
oktober 2013

Prijs:
25 CUC per nacht

Beschrijving (eventueel met foto's)
Wij hebben met 3 personen 2 kamers gedeeld. De kamers waren zeer netjes en hadden allebei 2 bedden, TV, koelkast en airco.

De voordeur zag er niet heel uitnodigend uit maar toch is deze casa zeer zeker de moeite waard! De eigenaar en zijn vrouw zijn zeer vriendelijk en zowel het ontbijt en avondeten waren uitgebreid en erg lekker.

Een aanrader en als we nog eens in Pinar del Rio zijn dan zullen wij hier zeker terugkomen!
#105600 door Williebet07
05 nov 2013, 21:44
Provincie
Pinar del Rio

Stad (en eventueel wijk)
Vinales

Adres
Calle Rafael Trejo 130

Telefoon
(53) 048 01 58342971

Email
taticaydaya@correodecuba.cu

Eigenaar
Fam. Tatica

Bezoeker
3 vrienden

Datum laatste bezoek:
oktober 2013

Prijs:
20 CUC

Na onze goede ervaring in Pinar del Rio zijn we advies van de eigenaar daar (zie vorig bericht) bij deze casa in Vinales gekomen.

Ook hier hebben wij weer van ons verblijf genoten. Prima kamers maar boven alles was de gastvrijheid weer top. De eigenaar zelf spreekt weinig Engels maar zijn vrouw wel dus communicatie was gen probleem. We konden alles (excursies, gids, info of gewoon de route) alles vanuit de casa regelen, ideaal!

We zijn in totaal 3 weken in Cuba geweest en hebben bij 6 verschillende casa's en 2 hotels geslapen. De twee beschreven casa's (zie vorige bericht) waren degene die er uitsprongen!
#111718 door Pieterklu
21 apr 2016, 19:05
Playa de L'este, Havana
Magdalena y Alfredo
el_never@nauta.cu
Calle 468, no 508 entre 5ta y 7ma
Guanabo
tel. 53-7 7796 4192
mobiel 52647028

Mooi appartement met leuke tuin en terras met zitje in de schaduw. Wij verbleven daar 3 dagen in de afgelopen week. Gemoedelijke eigenaren.
Indeling appartement: salon, badkamer, slaapkamer met airco en keuken.
25 cuc per nacht. 100 meter vanaf strand. Geen service (ontbijt of diner) maar daarvoor zijn er ruim voldoende mogelijkheden in Guanabo. Tip: wandel 's ochtends vroeg of in de namiddag richting Maria del Mar.

Groetjes
#111740 door Carolien
28 apr 2016, 18:08
Dag,

Deze zomer gaan mijn man en ik naar Cuba en zijn we nog op zoek naar een mooie Casa in Maria la Gorda en Havanna, ook voor het gebied in de varkensbaai zoek ik nog een goede casa.

groet, Carolien W
#112988 door CamaguaFan
16 apr 2017, 17:12
Provincie Camagüey
Stad Camagüey
Adres Calle Joaquín de Aguero # 71, entre: Rotario y Andres Sánches, La vigia
Telefoon +53 32 285996 mobiel: +53 52712533
Email oamaya@nauta.cu
Eigenaar Osvaldo Amaya en moeder Alina
Bezoeker Harry Berger
Datum laatste bezoek: 10 april 2017
Prijs: CUC 40
Hostal Castellanos is een splinternieuwe Hostal op zo’n 12 minuten loopsafstand van het centrum van Camagüey. Het is een ruim appartement met 2-persoons slaapkamer met TV en airco, ruime zitkamer met TV, airco, koelkast en extra slaapplaats dmv slaapsofa, badkamer met moderne douche en toilet, kleine safe, ruime garage en eigen ontbijt/eetzitje voorzien van wastafel, toilet en koelkast. Alles ruim voorzien met zowel Cubaans/Amerikaanse alsook Europese stopcontacten. Alles is nieuw betegeld en geschilderd en ziet er perfect uit. Osvaldo spreekt goed Engels en is dansleraar bij het Compañia Folklórica Camagua in Camagüey. Osvaldo en zijn moeder Alina zijn erg sympathiek en behulpzaam.