Wat heb ik nu weer meegemaakt...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#62366 door casanova
20 okt 2006, 16:59
Waarom kan een Cubaan niet met een Nedrelands paspoort naar Cuba reizen?

#62368 door Cubaonmymind
20 okt 2006, 17:41
Omdat een Cubaan voor de Cubaanse overheid altijd een Cubaan blijft ongeacht welke nationaliteit hij/zij aanneemt.
Wat ik heb begrepen zal de Cubaanse staatsburger altijd zijn Cubaanse paspoort moeten blijven verlengen.

#62390 door PapiChulo
20 okt 2006, 21:28
een ker cubaan = altijd cubaan = lekker zakken vullen voor het regime in Havana met leges voor de pasaportes y prórrogas.....

#62393 door Cubaonmymind
21 okt 2006, 08:53
Onzin, Papi. Er zijn veel meer landen die een andere nationaliteit van een onderdaan niet erkennen. Cuba staat daar niet alleen in.

#62397 door PapiChulo
21 okt 2006, 09:44
Wow! Hoezo dan onzin?! Geen enkel demokratisch land gijzelt hun burgers in een nationaliteit/pasport maar laat deze uit als ze een andere paspoort hebben en hun pasport willen teruggeven. Zeker zijn er nog andere landen misschien in deze wereld die het zo hanteren als de cubaanse overheid maar ik zie er geen enkele praktische zin in Cuba behalve centen kloppen, zakken vullen en $$§ verdienen!

Mijn duitse paspoort is 10 jaar geldig en kost eenmalig +/- 50€. Waarom moeten cubanen elke twee jaar dit bedrag (of meer) betalen?!

Leg eens uit!

#62400 door Cubaonmymind
21 okt 2006, 10:09
Natuurlijk is het om centjes te verdienen ( ofwel de ambassades en consulaten te betalen ). Ik zei alleen dat dat niet alleen met Cubaanse onderdanen gebeurd, amigo :wink:
De Cubaanse ambassades e.d. zijn autofinancado.....van de binnenkomende gelden wordt de staf en de huur betaald. Inderdaad omdat Havana weinig geld heeft.

#62412 door casanova
21 okt 2006, 13:42
Ik ben nu bezig met alles aan het zoeken, maar zonder resultat weet iemand wat kan ik dat vinden(gebore cuban bijft voor altijd cubaan.
op een internet site of zo.

#62413 door PapiChulo
21 okt 2006, 14:13
PASAPORTE CUBANO

Toda persona nacida en Cuba que no posea un documento acreditativo del Estado cubano donde conste que ha perdido la ciudadanía cubana, debe presentar su Pasaporte Cubano para entrar y/o salir del territorio nacional, con la excepción de aquellos que emigraron antes del 31 de Diciembre de 1970 y que lo acrediten con documentos legales. El Pasaporte Cubano tiene una validez de 2 años, contados desde la fecha en que fue expedido, el cual puede ser prorrogado dos veces por 2 años cada vez. Esto significa que a partir de la fecha de expedido, el Pasaporte Cubano puede ser utilizado por 6 años y para que sea válido debe tener todas las prórrogas que le corresponden, de acuerdo al momento en que se utilice.

Dit heb ik gevonden op http://www.botschaft-kuba.de ....