Wat heb ik nu weer meegemaakt...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#109818 door hombredecuba
09 apr 2015, 14:52
Met alle respect,Chapino.
Een beroving is toch van een andere orde dan onthoofdingen,moorden en verkrachtingen.
#109820 door sandersh
09 apr 2015, 17:00
Deze discussie wordt troebel.
Dit item ging over: dieven in Cuba.
Ja, die zijn er beslist in Cuba. Steeds meer. En nee, in Japan bestaat amper diefstal. Rechtsom of linksom, dit zijn glasheldere feiten.
Willen jullie de discussie nu ombuigen naar ergere zaken die in de wereld gebeuren? De hiërarchie van wreedheden en natuurrampen? Dat kan. Maken we een ander vergelijkend lijstje.
Zullen we beginnen met het thema:persvrijheid? Of liever het op de loer liggende gevaar van orkaan rampen?
#109821 door Chapino
09 apr 2015, 17:17
Helemaal mee eens, deze post gaat niet over de rest van de wereld maar over de "veiligheid" in Cuba en dat wordt er helaas niet beter op.
Het is het beproefde discussie element, als je het onderspit dreigt te delven door betere argumenten is het beter om er allerlei niet toe doende zaken bij te halen om langs een enorme omweg toch je gelijk proberen te halen.

Ik proef dat hombredecuba probeert de dagelijkse praktijk in Cuba, berovingen en zakkenrollerij, te bagatelliseren om toch zijn punt te halen, Cuba is het veiligste land ter wereld.
Informeer eens bij een van de 600 politieke arrestanten van de maand maart, stel ik voor.
#109823 door salsalieve
09 apr 2015, 21:29
@hombredecuba "Ik weet wat er sinds 1959 gebeurt is op Cuba, net zoals ik weet wat er in 1940-1945 is gebeurt in Nederland. Ik heb het over de wereld waar we nu in leven, de wereld van 2015......". Misschien lullig om je op een schrijffout te wijzen maar daar zit hem wel de nuance die je blijkbaar over het hoofd ziet! Ik schrijf: weet je wat er sinds 1959 gebeurT in Cuba en jij schrijft: Ik weet wat er sinds 1959 gebeurT IS op Cuba. Ik schrijf in de tegenwoordige tijd omdat het in de wereld waar we nu in leven, de wereld van 2015 HELAAS nog steeds gaande is in Cuba. Jij schrijft in de VOLTOOID tegenwoordige tijd maar dan moet het zijn 'gebeurD is'. "Net zoals ik weet wat er in 1940-1945 is gebeurt in Nederland." Het verband van deze opmerking ontgaat mij compleet maar afgezien van de schrijffout klopt de tijd wel: VOLTOOID. Zal nooit vergeten worden maar is wel voorbij. Helaas heeft de mensheid er niets van geleerd en gebeuren er nog steeds vreselijke dingen op de wereld!!! Als het puur over het onderwerp ladrones gaat denk ik dat Cuba redelijk veilig is voor toeristen. Natuurlijk vinden er berovingen en diefstallen plaats maar waar gebeurt dan niet.
#109824 door hombredecuba
10 apr 2015, 09:24
Dank je wel ''salsalieve'' voor je uitleg.....erg interessant.
Holland is pas echt veilig....vraag maar aan Geert Wilders.
Deze man(ook al ben ik het met veel standpunten niet eens)moet dag en nacht bewaakt worden en moet vrezen voor zijn leven.
Vastgezet worden omdat iemand een waxinelichtje naar de gouden koets heeft gegooid.
Ga hier maar eens met een spandoek de straat op met de tekst''Weg met het koningshuis''..........
Vrijheid van meningsuiting in Nederland? Laat me niet lachen.

Inderdaad worden er op Cuba nog steeds mensen opgepakt vanwege een andere (politieke) mening.
Daar ben ik het ook helemaal niet mee eens. Maar meestal zijn deze mensen na verhoor weer vrij.

Op Cuba worden geen mensen gemarteld (Guantanamo)zoals in de grootste democratie van de wereld de VS.
Ook worden op Cuba geen negers na een verkeersovertreding 6 maal in de rug geschoten........

Al deze voorbeelden hebben wel degelijk te maken met of je je veilig voelt in een land....
#109826 door salsalieve
10 apr 2015, 14:23
@hombredecuba het is mij volkomen duidelijk, in jouw wereld is er maar 1 waarheid en dat is de jouwe!!!!!!!!!!!!!!! Ben je familie van de Castro's?!
#109827 door Robert
10 apr 2015, 14:25
Als iemand een waxinelichtje van een paar honderd gram tegen jou hoofd aan gooit piep je waarschijnlijk iets anders, ik zie hier eerder een veiligheidsrisico voor het koninklijk huis.

Ik denk dat veel van de arrestaties die tegenstanders van het Cubaanse regime als politiek beschouwen dat nou niet bepaald zijn.
Als ik iets verniel of steel omdat ik het ergens niet mee eens ben en ik word gearresteerd kun je zeggen dat is politiek of ik ben gewoon een vandaal of dief, ik nijg naar het 2e.

Hoe veilig is Amsterdam?
Tja de tram eist bijna elk jaar slachtoffers onder toeristen, net als fietsers overigens!
En van je gouden ketting berooft worden en daarna nog in elkaar getrapt worden komt hier ook voor, ook onder locals (ik kreeg er eens 1 in mijn taxi, onder het bloed)!
Net als mensen die zo nodig drugs willen kopen en er aan overlijden.

Maar over dieven, ladrones, op Cuba.
Al die tralies rondom de huizen zijn er natuurlijk niet voor Jan Doedel
En nee ik heb mij nooit echt onveilig gevoeld op Cuba, ook niet in de nacht alleen in Holguin, Buenaventura of een buitenwijk van Havana.
Ondanks dat ik ook daar heel heftige verhalen van heb gehoord.
En dat het er onveiliger aan het worden is neem ik zonder meer aan, hoe groter de verschillen worden hoe meer problemen er komen.

En persvrijheid zegt weinig tot niets over het veiligheidsgevoel van de gewone man/vrouw!
Is er een lijstje waar de meeste journalisten worden berooft dan is dat een ander verhaal.
#109829 door hombredecuba
10 apr 2015, 16:58
salsalieve schreef:@hombredecuba het is mij volkomen duidelijk, in jouw wereld is er maar 1 waarheid en dat is de jouwe!!!!!!!!!!!!!!! Ben je familie van de Castro's?!

Het zijn mijn broers..... :stampen: :stampen: :stampen:
#109831 door Pieterklu
10 apr 2015, 19:24
Een dergelijke discussie met vergaande 'Cubaanse verheerlijking' door 'hombredecuba (maar toen onder een andere naam) heb ik volgens mij een drie- tot viertal jaren geleden eerder meegemaakt.

Volgens mij liep dat toen slecht af voor 'Hombredecuba.' Deze kant gaat hij opnieuw op als er -wars van feiten en overtuigende argumenten van andere leden- stokpaardjes bereden blijven. Verrekt weinig bijgeleerd dus in die jaren. Onverbeterlijk!

Overigens wel goed voor verhitte discussies binnen het forum.
#109833 door JVLebbink
10 apr 2015, 21:22
Dieven op Cuba zijn echt wel een probleem. De laatste keer dat mijn vrouw en ik daar waren was de handdoek van haar oma gestolen omdat ze die 's avonds per ongeluk buiten had laten hangen. Het klinkt natuurlijk klein en voor haar zeker niet zo erg als een paar jaar geleden, maar het is op Cuba gewoon zo dat als je het niet achter slot en grendel legt het gestolen wordt. Een vriend van mij klaagde over het feit dat de bananen van zijn bananenboom 's nachts gestolen werden en ook hoor ik verhalen van mensen waarvan de groeten van het land gestolen worden (Mijn vrouw komt van het platteland van Cuba). Is dit allemaal een ramp; nee. Maar het betekent wel dat mensen er drie keer over na denken voordat ze iets eetbaars verbouwen, zelfs als ze het goed zouden kunnen gebruiken, en ook het land zou het goed kunnen gebruiken. Als mensen niet meer willen poten, planten of verbouwen is er weinig voor iedereen en is het voedsel duur.

Ben ik ooit bestolen op Cuba: Nee. Ik ben voorzichtig en ook mijn schoonfamilie let op wat er rond om mij heem gebeurt.

Op Cuba heb je dieven, maar ook mensen die je er op wijzen dat je rugzak open is.
#109836 door hombredecuba
11 apr 2015, 08:55
Pieterklu schreef:Een dergelijke discussie met vergaande 'Cubaanse verheerlijking' door 'hombredecuba (maar toen onder een andere naam) heb ik volgens mij een drie- tot viertal jaren geleden eerder meegemaakt.

Volgens mij liep dat toen slecht af voor 'Hombredecuba.' Deze kant gaat hij opnieuw op als er -wars van feiten en overtuigende argumenten van andere leden- stokpaardjes bereden blijven. Verrekt weinig bijgeleerd dus in die jaren. Onverbeterlijk!

Overigens wel goed voor verhitte discussies binnen het forum.

Dat was mijn broer,waar het trouwens heel goed mee gaat..... :wink:
#109839 door Pieterklu
11 apr 2015, 16:48
@hombredecuba: Ahh typisch gevalletje van appel en .............. boom
Trouwens de groeten aan je broer. Woonde die nou ook in Cardenas? Even off-topic sorry
#112182 door janveen
04 sep 2016, 13:30
Het is zelfs zo erg in Cuba dat als je een bewakingscamera systeem heb geplaatst, zelfs de camera's worden gestolen!
Lijkt wel op de film now you see me, voor je het weet ben je al je dierbare spullen kwijt :D